Valmentautujille

Valmennus on aina yksilöllisesti sinulle tehty paketti, joka elää ja joustaa kun elämä tulee väliin.

Valmennuksen kulku

Kaikki valmennukset kestävät kolme kuukautta alkaen ensimmäisestä varatusta
tapaamisesta. Kolmen kuukauden aikana on kolme etätapaamista (45min). 

Näissä tapaamisissa voidaan luottamuksella jutella arjen haasteista ja jakaa onnistumisia. Valmentajalta voi kysyä vinkkejä ja lisäohjeita, suunnitella yhdessä jatkoa tai muokata jo olemassa olevia suunnitelmia sopimaan paremmin juuri sinun arkeesi. Tapaamisissa voidaan myös tehdä erilaisia harjoituksia yhdessä tai tapaamisen voi sopia lenkkipolulle, jolloin keskustelut hoidetaan puhelimitse.

Tutustu ensin eri paketteihin ja valitse niistä omaan tavoitteeseen sopiva paketti. Tämän jälkeen tutustu valmentajiin ja valitse heistä itselle sopiva valmentaja. Lunasta paketti työnantajaltasi saadulla koodilla ja pääset varaamaan ajan ensimmäiseen tapaamiseen. Paketin lunastuksen myötä saat sähköpostiisi ohjeet sovelluksen lataamiseen.

Aloitus

Valitse itselle sopiva paketti ja valmentaja sekä varaa ensimmäinen tapaaminen työnantajaltasi saamien ohjeiden mukaan.

1. tapaaminen

Ensimmäisessä tapaamisessa on aikaa tutustumiselle, tavoitteiden tarkentamiselle ja toiveille.

Valmennus

Valmennus tapahtuu WIRKEE-sovelluksen avulla. Sovelluksella voit pitää yhteyttä valmentajaasi ja ohjelmat kulkevat mukanasi joka paikassa.

2.tapaaminen

Puolivälissä valmennusta on aika tsekata, miten valmennus on sujunut ja tehdä tarvittaessa muutoksia
loppuvalmennukseen.

Valmentajan tuki

Valmentaja on tukena tsemppaamassa koko valmennuksen ajan ja tarpeen mukaan ohjelmia voidaan päivittää.

3. tapaaminen

Viimeisessä tapaamisessa saat vinkkejä jatkoon, voidaan sopia jatkovalmennuksesta tai vain ihailla
saavutettuja tuloksia.

Valmennuspakettien sisältö

Liikettä ruuhkavuosiin

”Ihan varmuuden vuoksi, jos kukaan ei ole sinulle tänään kertonut: Sinä riität.”

Tässä valmennuksessa on tavoitteena lisätä liikuntaa arkeen ja kohottaa  kuntoa. Valmennuksessa opetellaan lisäämään hyötyliikuntaa ja etsitään aikaa liikkumiselle, silloinkin kun tuntuu, ettei sitä ole.

Liikunnalla on vaikutusta vireystason nousemiseen, yleisen jaksamisen parantumiseen, kiputilojen ja sairauksien vähenemiseen. Valmennuksessa huomioidaan kokonaiskuormitus ja pyritään kasvattamaan itsemyötätuntoa sekä arjesta hölläämistä. Opit aikatauluttamaan liikkumisesi, löydät itselle sopivat tavat ja määrät liikkua sekä saat vinkkejä arjen liikuntaan. Monesti vähemmän on enemmän. Valmentaja tukee, tsemppaa ja auttaa koko valmennuksen ajan.

Valmentajat:

Sohvalta liikkeelle

”Suurillakin asioilla on pieni alku.”

Tässä valmennuksessa opit uudenlaisia rutiineja, saat liikunnasta virkeyttä ja parannat kuntoasi, jotta jaksat paremmin työssä sekä omassa arjessasi. Liikunnalla lisäät elinvuosia ja mahdollisuuksia tehdä monipuolisesti asioita elämässäsi.

Tämä valmennus on ihmisille, jotka kuluttavat sohvaa enemmän kuin lenkkipolkuja tai jumppamattoa, entisille liikkujille ja niille, jotka eivät liiku ollenkaan tai liikkuvat hyvin vähän. Liikunta aloiteaan hyvin matalalla kynnyksellä omien voimavarojen mukaan suosien mieleisiä lajeja. Valmentaja on apuna ja tukena koko valmennuksen ajan.

Valmentajat:

Puhtia palautumiseen

”Sinulla on lupa levätä.”

Tämän valmennuksen tarkoituksena on höllätä arjessa, lisätä itsemyötätuntoa, löytää itselle sopivat tavat palautua, hengittää, pysähtyä ja kerätä voimavaroja.

Palautuminen on äärimmäisen tärkeää hektisen arjen keskellä. Rentoutunut mieli on luova ja tehokas. Valmentajalta saat apua palautumiseen ja löydät itselle sopivat tavat palautua. Valmennus voi sisältää joogaa, kehonhuoltoa, luontoliikuntaa, hengitysharjoituksia, mindfullnesiä tai muuta rauhallista liikkumista oman tavoitteesi ja mieltymystesi mukaan.

Valmentajat:

Safkat kuntoon

”Elämä on tarkoitettu elettäväksi, arki jaettavaksi ja herkut nautittavaksi.”

Tässä valmennuspaketissa opetellaan syömään terveellisemmin oma tavoite huomioiden. Tavoitteena on opetella koko elämän kestäviä hyviä valintoja. Valmennuksen aikana opit hahmottamaan terveellisen ja energiaa tuovan ruokavalion, käyttämään enemmän kasviksia ruuanlaitossa, ennakoimaan ja suunnittelemaan syömisiäsi. Saat myös uusia inspiroivia reseptejä.

Ravinnolla on suuri merkitys jaksamiseen ja mielialaan. Valmennuksessa tavoitteenasi voi olla painonpudotus ja kehonkoostumuksen muokkaus, jolloin valmennus etenee tietyn ohjelman mukaan. Jos tavoitteenasi on oppia parempia ruokailutottumuksia ilman suurta painonpudotustavoitetta, valmennus etenee omassa tahdissasi rennosti. Valmennus tapahtuu ViaEscan- sovelluksen ja valmentajien avustuksella.

Valmentajat:

Valmentajat

Jori Kota-aho

  • Koulutus: Liikuntaneuvoja, PT, liikkuvuusvalmentaja
  • Valmennustapa: Lujan lempeä
  • Omat lajit: Kamppailulajit, parkour, Movement, voimaharjoittelu (etenkin kehonpaino), juoksu, Ninja race = monipuolinen liikkuja
  • Supervoima: Saan ihmiset ylittämään itsensä ja löytämään parhaan version itsestään elämäntilanteesta riippumatta.

  • Valmennuspaketit: Liikettä ruuhkavuosiin, Sohvalta liikkeelle, Puhtia palautumiseen

Mirka Kirjavainen

  • Koulutus: Fysioterapeutti, pilates- ja joogaohjaaja
  • Valmennustapa: Myötätuntoinen tsemppari, luova liikkeiden kehittäjä, kiputilat huomioon ottava ja kokonaisvaltaisuuden hahmottelija
  • Omat lajit: kuntosali, lenkkeily, vesijuoksu, pilates, jooga
  • Supervoima: Oman uupumustaustan vuoksi supervoimiin kuuluu kehomielisielun ymmärryksen vahvistuminen, oivallus siitä miten ne tukevat toisiaan ja miten elämässä on otettava nämä huomioon, jotta tasapaino säilyy.
  • Valmennuspaketit: Liikettä ruuhkavuosiin, Sohvalta liikkeelle, Puhtia palautumiseen

Soila Mannila

  • Koulutus: Liikuntaneuvoja, lähihoitaja
  • Valmennustapa: Rauhallinen käskijä
  • Omat lajit: Hiihto (entinen kilpahiihtäjä), juoksu, kehonpainotreeni, sauvakävely, rullaluistelu, kehonhuolto, maantiepyöräily
  • Supervoima: Uskon, että sinussa on paljon supervoimia, joista et itse vielä tiedä. Me saadaan ne yhdessä esille sinusta. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa mitään!

  • Valmennuspaketit: Liikettä ruuhkavuosiin, Sohvalta liikkeelle

Krista Glans

  • Koulutus: Personal trainer, liikuntaneuvoja
  • Valmennustapa: Tavoitteena löytää yksilölliset ratkaisut asiakkaan arjen keskelle. Auttaa asiakasta omaksumaan uusia tapoja parantamaan omaa hyvinvointia.
  • Omat lajit: Kuntosali, jooga, tankotanssi
  • Supervoima: Sitkeys ja sinnikkyys

  • Valmennuspaketit: Liikettä ruuhkavuosiin, Sohvalta liikkeelle

Anna Tervo

  • Koulutus: Ravintoneuvoja, restonomi
  • Valmennustapa: Positiivinen, kannustava ja johdonmukainen
  • Omat lajit: padel, jooga ja kävely
  • Supervoima: Positiivisuus

  • Valmennuspaketit: Safkat kuntoon

”Hyvinvointiin ei ole avainta – ovi on aina auki.”